Obsługa magazynowa
Jak wygląda przyjęcie towaru na magazyn?
1. Planujemy działania związane z przyjęciem towaru i wyładunkiem.
Zaplanowanie przyjęcia towaru zapewnia płynne działanie pracy magazynu. Wiąże się ono z odpowiednią komunikacją pomiędzy magazynem a przewoźnikami towaru i dostawcami. Dbamy o to, by osoby odpowiedzialne za przyjęcie towaru posiadały wszystkie potrzebne informacje i dokumenty przed pojawieniem się przewoźnika.
2. Weryfikujemy towar, dokumentację oraz kontrolujemy jakość.
Koordynator Magazynu / Magazynier, wyszukuje w systemie komputerowym (WMS) zamówienie i sprawdza z dokumentem dostawy. Pod danym zamówieniem rejestruje dostawę w systemie komputerowym WMS wprowadzając dane ze specyfikacji dostawy tj. nazwę dostawcy, nr specyfikacji, datę dostawy. Sprawdza, czy dostawie towarzyszy świadectwo jakości lub zapis w specyfikacji dostawy zgodności dostawy z wymaganiami FCA i/lub wymaganiami producenta zaakceptowanymi przez FCA.
3. Etykietujemy, konsolidujemy towar i rozmieszamy go na magazynie.
Po zatwierdzeniu przyjęcia towaru Magazynier/Koordynator Magazynu drukuje etykietę z nazwą i ilością towaru, którą umieszcza na każdej palecie/paczce. Przed przystąpieniem do rozładowywania towaru, W przypadku stwierdzenia niezgodności Magazynier informuje Lidera/Koordynatora/Kierownika Magazynu, który decyduje o dalszym postępowaniu
Towar, który otrzymał negatywną ocenę podlega wycofaniu z magazynu lub przesortowaniu i ponownemu zapakowaniu, po ustaleniu z Działem Logistyki i Zamówień.
Z jakich programów korzystamy?
1. Qguar WMS Pro (Warehouse Management System Pro) firmy Quantum – system do zarządzania magazynem z którego korzystamy w FCA. Oprogramowanie wspiera wszystkie procesy magazynowe, od przyjęcia towaru, poprzez składowanie, kompletację aż po wydanie towaru do klienta.
Qguar WMS Pro można zintegrować z dowolnym oprogramowaniem, tj. system ERP (SAP, Microsoft, Oracle, Comarch, Asseco i inne). Oprogramowanie może współpracować m.in. z systemami zarządzania: transportem (TMS), podwórzem (YMS) czy produkcją (MES/APS).
Jakie korzyści płyną z zastosowania Qguar WMS Pro?
- szybsze przyjęcie i wydanie towarów,
- większa szybkość i poprawność kompletacji;
- uporządkowanie i optymalizacja procesów magazynowych;
- wsparcie przestrzegania reguł (FIFO, FEFO)
- transparentna logistyka w przedsiębiorstwie;
Po więcej informacji zapraszamy na stronę producenta. Chcę przeczytać więcej!
2. enova365 rozbudowane oprogramowanie do zarządzania, automatyzacji oraz cyfryzacji procesów firmy.
W jakich opakowaniach przechowujemy towar?
Sposób przechowywania jest zależny od gabarytów oraz rodzaju składowanych towarów, aby uniknąć jakichkolwiek uszkodzeń i zapewnić najwyższe standardy bezpieczeństwa.
Przykładowo bębny z kablami składujemy na specjalnie do tego przeznaczonych drewnianych paletach.
Jak w naszych procesach respektujemy zasady eko-działań?
Stosujemy tzw. eko-pudełka, wyprodukowane z materiałów pochodzących z recyklingu. Jest to jeden z elementów strategii zrównoważonego rozwoju, którą sukcesywnie realizujemy. Korzyść dla środowiska jest korzyścią dla Klienta, który dzięki naszym eko-działaniom, jako partnera logistycznego, może realizować eko-cele swojej firmy.
W jaki sposób dbamy o zabezpieczenie wysyłanego towaru?
Ekipa magazynowa FCA przykłada szczególną uwagę podczas pakowania wysyłanych towarów. Naszym najważniejszym celem jest, aby produkt dotarł do Klienta nieuszkodzony, a dbamy o to podczas stretchowania lub zabezpieczania taśmą PP.
Jaki jest stopień automatyzacji naszych procesów?
Na naszym zapleczu korzystamy z foliarki oraz produkcji wypełnień. Wszystkie nasze urządzenia przechodzą coroczny przegląd, serwis oraz kalibrację, dzięki czemu zawsze działają na najwyższych obrotach. A to gwarantuje szybki czas obsługi Klienta!
Jak wygląda proces kompletacji zamówienia?
Zamówienia wprowadzone do systemu WMS automatycznie trafiają do realizacji na magazynie. Odpowiednia kolejność i zachowanie priorytetów umożliwia nam szybki czas kompletacji zamówienia oraz minimalizuje ryzyko wystąpienia błędu.
Jakich urządzeń używamy podczas pracy na magazynie?
Posiadamy flotę wózków widłowych, spełniających wszystkie normy bezpieczeństwa, której celem jest optymalizacja obsługi zamówień.
Ile czasu zajmuje droga od przyjęcia aż do wydania?
Czas trwania jest bezpośrednio uzależniony od stopnia skomplikowania zamówienia. Mniejsze obsługujemy w tym samym dniu roboczym, a większe są gotowe najpóźniej dzień przed wysyłką – wszystko zachowując podane wcześniej Klientowi terminy realizacji.
Czy klient ma wgląd do stanów magazynowych lub historii wysyłek?
Wszelkie potrzebne informacje Klient może uzyskać od Działu Handlowego, nie ma jednak do nich bezpośredniego wglądu. Handlowiec, jako opiekun klienta, chętnie odpowiada na wszystkie pytania związane z zamówieniem i jest do dyspozycji także w przypadku potencjalnych zmian, wynikających ze zmieniających się potrzeb projektu.
Masz jakieś pytania dotyczące naszych usług magazynowych?
Skontaktuj się z nami!